Jak wybierać materiały budowlane – poradnik

Czasy, kiedy materiały budowlane i wykończeniowe były trudno dostępne, ograniczając się do monotonnych i często kiepskiej jakości rozwiązań, dawno już za nami. Dziś oferta rynkowa jest niezwykle rozwiniętai obejmuje różnorodne typy produktów, nowoczesne technologie, bogactwo stylów, form i kolorów. Jak szybko zapoznać się z dostępnymi możliwościami i dokonać optymalnego wyboru do swojej inwestycji?

 

W sieci inspiracji…

Rzadko zdarzają się inwestorzy, którzy od razu mają jasno sprecyzowaną wizję domu i ogrodu. Nawet jeśli korzystamy z pomocy projektanta, dobrze jest określić swoje preferencje. Styl nowoczesny czy klasyczny? Ozdobne detale czy oszczędne formy? Barwy stonowane czy intensywne? Kierunków aranżacji przestrzeni jest mnóstwo. Współcześnie nieocenionym źródłem inspiracji jest internet. Zaczynamy więc od firmowej strony www, która jest bardzo cenną bazą wiedzy o tym, jak możemy wykorzystać interesujące nas wyroby. Przy wyborze tego najwłaściwszego pomocne okazują się tu: krótkie opisy wprowadzające, karty techniczne do pobrania, informacje o parametrach, potwierdzenie zgodności z krajowymi i europejskimi normami, grafiki, zdjęcia (również z gotowych aranżacji), a także porady ekspertów, przekierowania do podobnych, alternatywnych rozwiązań, FAQ czy szablony kontaktowe.

…i możliwości

Doskonałym uzupełnieniem komunikacji z odbiorcami przez www są filmiki montażowe, aplikacje z wizualizacjami przyszłych aranżacji oraz wszelkiego typu akcje promocyjne i edukacyjne, wykorzystujące potencjał tzw. mediów społecznościowych. Dzięki nim możemy szybko trafić dokładnie na taki przekaz, jaki nas interesuje. Na etapie przeglądania aktualnych trendów w urządzaniu posesji, świetnie sprawdzają się popularne platformy socialmediowe bazujące na udostępnianiu materiałów zdjęciowych. Nawet najatrakcyjniejszy obraz czasem wymaga jednak rozwinięcia w postaci wartościowego tekstu. „Szczególną rolę mają tu do spełnienia blogi firmowe, które na ogół z założenia koncentrują się na konkretnej tematyce, skierowanej do określonej grupy czytelników.”,wskazuje Katarzyna Nosalik z firmy Libet. „Przykładowo, blog natarasie.com pozwala nam uzupełnić przekaz typowo korporacyjnej www o treści prezentujące porady, trendy i ciekawe rozwiązania, związane z aktualnymi kierunkami w architekturze krajobrazu. Blogi zawierają też znacznie więcej zdjęć niż strony internetowe, a język tekstów jest zwykle przystępniejszy dla odbiorcy” – dodaje.

Papier cały czas na topie

Dla tych, którzy jednak wyżej cenią sobie oglądanie tradycyjnych wydawnictw drukowanych, idealną opcją pozostają papierowe katalogi. Zapewniają one przegląd oferty w pigułce i ułatwiają porównywanie poszczególnych jej elementów. W profesjonalnie przygotowanym katalogu, podobnie jak w elektronicznych materiałach, powinien znaleźć się nie tylko krótki opis produktu i podstawowe dane techniczne, ale też jego fotografia i zdjęcie aranżacyjne, które zaprezentuje możliwe sposoby wykorzystania. Ważne jest także, by takie wydawnictwo było atrakcyjne wizualnie i przystępne językowo – jako potencjalni klienci chcemy, by przekaz był dostosowany do nas.

Z bliska…

Nawet najlepszy katalog czy strona internetowa nie są w stanie wiernie oddać faktury czy kolorystyki danego produktu. Dlatego przed podjęciem decyzji zakupowej bardzo ważne jest obejrzenie go „na żywo”. Istotną pomocą są w tym względzie markety budowlane, w których możemy znaleźć ekspozycje prezentujące poszczególne wyroby. Często jednak, ze względu na ograniczoną powierzchnię handlową i szeroką paletę dostępnego asortymentu, są one stosunkowo skromne. Ponadto, nie zawsze sprzedawcy są w stanie udzielić nam kompleksowych informacji na temat wszystkich dostępnych artykułów. 

…z bardzo bliska

W odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientów coraz więcej firm inwestuje w rozwój własnych punktów handlowych. „Autoryzowane Punkty Sprzedaży są dziś miejscami, w których bezpośredniej styczności z produktami towarzyszą rozmaite, dodatkowe udogodnienia, jak dostęp do fachowców, pokazy, prezentacje, a także obszerne ekspozycje. „W naszej branży, oferującej różnorodne rozwiązania do wykończenia nawierzchni czy elementy małej architektury, możliwość zaproszenia potencjalnych klientów do tzw. ogrodów wystawowych, to znakomita okazja do pokazania potencjału naszych propozycji.”, wyjaśnia Katarzyna Nosalik z Libet. „Spacerując specjalnie zaprojektowanymi alejkami, można przekonać się, jak kostki czy płyty wyglądają w ramach konkretnych kompozycji, co znacznie ułatwia przewidzenie efektu, osiąganego później na własnej posesji” – dodaje. Wypełnione zielenią i realizacjami nawiązującymi do różnorodnych stylów, przestrzenie takie z powodzeniem łączą funkcję prezentacji asortymentu z udostępnieniem odwiedzającym realnej strefy relaksu.

Wybierając materiały budowlane, należy zapoznać się zarówno z ich wyglądem, jak i z parametrami technicznymi. Ważne jest, aby użyć wyrobów nie tylko dobrej jakości, ale też odpowiednich do konkretnej lokalizacji i funkcji. Każdy może wybrać sposób, który mu najbardziej odpowiada – przeglądanie katalogów, surfowanie po internecie lub wizytę w sprawdzonym punkcie sprzedaży. Ważne, by otrzymany efekt był zadowalający i trwały.







POLECAMY TAKŻE: