MINI JOHN COOPER WORKS COUNTRYMAN
Nowe MINI John Cooper Works Countryman (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,4 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 169 g/km) zarówno ze standardową 6-biegową skrzynią manualną, jak i z opcjonalną 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic przyspiesza do setki w 6,5 s. Jest więc o 0,8/0,7 s szybsze od MINI Cooper S Countryman ALL4. Sportowy charakter nowego MINI John Cooper Works Countryman widać też w elastyczności, zwinności na zakrętach i hamowaniu. Na te wyniki składa się pakiet złożony na bazie sportowego doświadczenia John Cooper Works obejmujący oprócz silnika i napędu na cztery koła sportowy układ jezdny z 18-calowymi obręczami kół John Cooper Works ze stopów lekkich i sportowymi hamulcami Brembo, elementy karoserii poprawiające właściwości aerodynamiczne i dopływ powietrza chłodzącego oraz specyficzny kokpit z fotelami sportowymi John Cooper Works. Wyjątkową pozycję nowego MINI John Cooper Works Countryman w segmencie kompaktowych samochodów premium podkreśla ekskluzywne wyposażenie standardowe obejmujące MINI Driving Modes, diodowe reflektory, dostęp komfortowy i radio MINI Visual Boost.
Nowe MINI John Cooper Works Countryman: dane i fakty.
– Czterocylindrowy silnik turbo o mocy 170 kW/231 KM i momencie obrotowym 350 Nm.
– Zoptymalizowany pod względem wydajności napęd na cztery koła ALL4 w wyposażeniu standardowym.
– Sportowy układ jezdny ze sportowymi hamulcami Brembo i 18-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich.
– Silnik, układ jezdny i aerodynamika zestawione na bazie sportowego doświadczenia John Cooper Works.
– Sprint od 0 do 100 km/h w 6,5 s, o 0,8 s szybciej niż MINI Cooper S Countryman ALL4, prędkość maksymalna: 234 km/h.
– Pakiet aerodynamiczny John Cooper Works z bardzo dużymi wlotami powietrza z przodu.
– Specyficzne wnętrze z fotelami sportowymi John Cooper Works.
– Ekskluzywne wyposażenie standardowe obejmujące reflektory diodowe, MINI Driving Modes i dostęp komfortowy.
– Pięć miejsc, znacznie większy komfort wnętrza, większy bagażnik i większa wszechstronność w porównaniu z poprzednim modelem.
– MINI Connected jako osobisty asystent mobilności na co dzień i w podróży.
Więcej mocy, więcej przestrzeni, więcej sportowego klimatu na każdym terenie.
Nowe MINI John Cooper Works Countryman jest następcą pierwszego sportowego auta tej marki zaprojektowanego specjalnie dla segmentu kompaktowego i wyposażonego standardowo w napęd na cztery koła ALL4. Postęp w stosunku do poprzedniego modelu widać nie tylko w mocy większej o 10 kW/13 KM i większej wydajności napędu ALL4 lecz również w większych wymiarach zewnętrznych i znacznie większym komforcie wnętrza, wszechstronności i funkcjonalności. Przyrost o 17 cm na długości i 3 cm na szerokości oraz rozstaw osi większy o 7,5 cm dają znacznie bardziej przestronne wnętrze i więcej swobody na 5 miejscach. Pojemność bagażnika można w razie potrzeby zwiększyć z 450 do 1390 l. Nowe MINI John Cooper Works Countryman jest tym samym topowym „sportowcem” o wszechstronnym charakterze, który zarówno na torze wyścigowym i poza utwardzonymi drogami, jak i w codziennej eksploatacji i na długich trasach dostarcza ekstremalnej frajdy z jazdy i zapewnia nieprzeciętną wszechstronność.
Światowa premiera w Szanghaju, wejście na rynek w wiosną 2017 r.
Nowe MINI John Cooper Works Countryman zostanie zaprezentowane publiczności po raz pierwszy w kwietniu 2017 r. na targach motoryzacyjnych w Szanghaju. Na rynku pojawi się wiosną 2017 r.
Zaprojektowane na bazie wieloletniego doświadczenia na torach wyścigowych i rajdach.
Niepowtarzalnych charakter nowego MINI John Cooper Works Countryman to efekt wykorzystania nie tylko najnowszych rozwiązań technicznych, ale też wieloletniego doświadczenia marki w sportach motorowych. Przed 55 laty klasyczne Mini święciło swoje pierwsze triumfy – zwycięstwo Mini Cooper w mistrzostwach British Touring Car Championship. Od tamtego czasu nazwisko legendarnego konstruktora samochodów sportowych, Johna Coopera, jest synonimem sukcesów marki w sporcie oraz ekstremalnej frajdy z jazdy.
Dokładnie 50 lat po ostatnich trzech zwycięstwach klasycznego Mini w klasyfikacji generalnej Rajdu Monte Carlo nowe MINI John Cooper Works Countryman wyznacza drogę dla dalszych sukcesów w tej dyscyplinie. Nowa wersja tego wszechstronnego modelu posłużyła zespołom MINI i X-raid jako baza do budowy samochodów do rajdów długodystansowych. MINI John Cooper Works Rally staje do walki w najbardziej wymagających zmaganiach, począwszy od startu w Rajdzie Dakar 2017. Samochód ten jest więc następcą zbudowanego w oparciu o MINI Countryman pierwszej generacji auta MINI ALL4 Racing, które wygrywało w Rajdzie Dakar cztery razy z rzędu.
Idealnie dobrany pakiet gwarantujący najlepsze osiągi.
Od dziesięciu lat marka John Cooper Works jest częścią MINI. Ten bliski związek ma swoje początki w pierwszych latach klasycznego Mini, którego sportowy potencjał dostrzeżony został przez Johna Coopera. Dzisiaj związek ten zapewnia ekstremalną frajdę z jazdy w MINI John Cooper Works Countryman. Silnik, skrzynia biegów, napęd na cztery koła, układ jezdny oraz aerodynamika i kokpit są nie tylko nastawione na maksymalne osiągi, ale precyzyjnie dobrane i dostosowane do koncepcji nowego MINI Countryman. W ten sposób również najnowszy model John Cooper Works prezentuje fenomenalny pakiet zestawiony na bazie sportowego doświadczenia marki.
Silnik: wyścigowa charakterystyka mocy i brzmienie.
Umieszczony poprzecznie czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 l w MINI John Cooper Works Countryman ma charakterystykę inspirowaną sportami motorowymi. Wyposażony jest w specyficzną wersję układu MINI TwinPower Turbo z turbosprężarką zintegrowaną ze staliwnym kolektorem wydechowym, bezpośredni wtrysk benzyny, adaptacyjny rozrząd VALVETRONIC i zmienną regulację faz rozrządu (Double VANOS). Turbosprężarka wykonana z materiału o bardzo wysokiej odporności termicznej wytwarza ciśnienie doładowania wynoszące 2,2 bar. Stanowi to dobry fundament dla energicznego rozwoju mocy w dużym zakresie obrotów. Silnik uzyskuje maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1450 do 4500 obr/min. A maksymalną moc 170 kW/231 KM w zakresie od 5000 do 6000 obr/min.
Inne cechy szczególne silnika zaprojektowanego do nowych modeli John Cooper Works to specjalne tłoki, duży intercooler i dodatkowa chłodnica płynu chłodzącego. Do tego dochodzi sportowy układ wydechowy, który nie tylko sprzyja charakterystyce mocy silnika, ale gwarantuje też odpowiednie brzmienie i wygląd. Mniejsze przeciwciśnienie spalin ma korzystny wpływ na rozwój mocy, a przełączana przepustnica spalin i specjalna geometria tłumika końcowego daje w modelach John Cooper Works typowe, emocjonujące brzmienie. Samochód wyposażony jest też w ukośnie ścięte końcówki rur podwójnego sportowego układu wydechowego.
POLECAMY TAKŻE: